دبیر اجرایی اندیشکدۀ راهبردی رسانه‌ها و فضای مجازی خبر داد:

برگزاری همایش ملی آفند رسانه‌ای

ظرفیت‌های علمی دانشمندان جوان برای حل چالش‌های کشور
۰۸ تیر ۱۴۰۰ | ۱۵:۴۶ کد : ۴۲۷۵ header
تعداد بازدید:۳۱۵

به گزارش روابط عمومی انجمن علمی مدیریت رسانه و ارتباطات، همایش ملی آفند رسانه‌ای با همکاری مشترک دبیرخانۀ پدافند رسانه‌ای دانشگاه آزاد اسلامی دماوند و اندیشکدۀ راهبردی رسانه‌ها و فضای مجازی در روزهای 5 و 6 مرداد 1400 برگزار می‌شود.

دبیر اجرایی اندیشکدۀ راهبردی رسانه‌ها و فضای مجازی با اعلام این خبر افزود: همزمان با برگزاری این رویداد، بیست و ششمین دوره از سلسله نشست‌های رسانه و اقتصاد نیز با محوریت مقابله با رسانه‌های مهاجم برپا خواهد شد.

سیده مهناز حسینی گفت: در 6 نشست اخیر به دلیل ضرورت‌های جامعه، منحصراً روی موضوع دکترین پدافند رسانه‌ای تمرکز کردیم و ابعاد مختلف آن بویژه نظام جامع پدافند رسانه‌ای، ملی‌سازی فضای مجازی، جنگ‌های رسانه‌ای و تغییر رفتار مخاطبان، بازدارندگی و حکمرانی رسانه‌ای را مورد بحث و بررسی کارشناسی قرار دادیم.

وی افزود: به دلیل کاربردی بودن تحقیقات ارایه شده در برنامه‌های اندیشکده، خروجی‌های علمی آن مورد استقبال کارشناسان و سازمان‌های رسانه‌ای قرار گرفته و به مرجع تحقیقات کشوری تبدیل شده است.

حسینی در ادامه به تبیین محورهای همایش ملی آفند رسانه‌ای پرداخت و گفت: پژوهشگران همکار در این رویداد، پژوهش‌های خود را در 3 محور: «اصول و کلیات»، «روش‌ها و تاکتیک‌ها» و «مصادیق و تجربیات» آماده کرده اند و جدیدترین تجربیات بین‌المللی را به بوتۀ نقد و بررسی می‌گذارند.

وی با اشاره به اینکه در مرحلۀ اول بررسی آثار، تاکنون 32 عنوان مقاله از فرایند داوری پذیرش گرفته‌اند، گفت: برای حصول اطمینان از کیفیت مقالات پذیرفته شده، مشاوره‌های علمی مورد نیاز به نویسندگان مقالات ارایه شده است. از این رو آثار منتخب مرحلۀ دوم داوری در پانل‌های تخصصی ارایه می‌شود و در نهایت در کتابچۀ مقالات همایش درج خواهد شد.

دبیر اجرایی اندیشکدۀ راهبردی رسانه‌ها و فضای مجازی ضمن تشکر از معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی دماوند خاطرنشان کرد: سازمان‌های بسیج اساتید استان تهران، سازمان پدافند غیرعامل کشور، اندیشگاه سیاست پژوهی و راهبردنگاری، پایگاه علمی سیویلیکا، باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان کشور و انجمن علمی مدیریت رسانه و ارتباطات دماوند با حمایت معنوی از این رویداد در فرایندهای علمی آن مشارکت دارند.

حسینی افزود: دبیرخانۀ مرکزی پدافند رسانه‌ای از ابتدای راه‌اندازی نشست‌ها در سال 1395 همواره با تکیه بر ظرفیت اساتید و پژوهشگران جوان بویژه دانشجویان دوره‌های تحصیلات تکمیلی کشور توانسته است با جهت‌دهی تحقیقات کاربردی داخلی، بیش از 25 نشست تخصصی، 5 کرسی آزاداندیشی، بیش از 200 پایان‌نامه و رساله، انتشار 4 عنوان کتاب، راه‌اندازی وب‌سایت تخصصی و نظایر آن؛ اقدامات مثبتی را در این زمینه به انجام برساند.

 

  • جهت اطلاع از جدول زمانی پانل های علمی همایش ملی آفند رسانه ای به آدرس ذیل مراجعه نمایید:
  • https://b2n.ir/z88386

عناوین تحقیقات پیشنهاد شده برای ارائه به صورت سخنرانی و انتشار کتابچه مقالات نشست (تا تاریخ 30 اردیبهشت 1400)

ردیف

عنوان مقاله

نویسنده/نویسندگان

۱

جایگاه تولید محتوا در آفند رسانه ای

جناب آقای دکتر محمد سلطانی فر

۲

راهبرد تهاجمی در اقتصاد پلتفرم های اجتماعی

سرکار خانم دکتر مستوره عزت زاده

3

نقش سواد رسانه ای در فرهنگ خانواده

سرکار خانم دکتر الهه وکیلی

4

آسیب شناسی حقوقی اعمال  ابزار قهری بر رسانه مجازی

سرکار خانم دکتر بشری محمدی فرد

5

تکنیک‌ها و راهبردهای مورد استفاده تلویزین های فارسی زبان برای تأثیرگذاری بر مخاطبان داخلی

جناب آقای دکتر افشین محمدی

6

رسانه‌های تهاجمی، ارتباطات تهاجمی و محتوای تهاجمی

جناب آقای دکتر حمیدرضا حسینی دانا

7

آفندهای رسانه ای: اهداف،ابزارها و روشها

سرکار خانم جهشی

8

شناسایی سیاست‌های تهاجمی رسانه های خارج نشین در آسیب رسانی به تربیت خانوادگی

سرکار خانم  مظاهری

9

خبر خوب راهبرد آفندی مقابل جبهه رسانه ای شیطان

جناب آقای مهدیان

10

جنگ اطلاعاتی تهاجمی

جناب آقای افشاری

11

بررسی نقش رسانه های مهاجم در کاهش مشارکت رای دهندگان افغانستان - مطالعه موردی: مشارکت زنان در انتخابات ریاست جمهوری 2019

سرکار خانم‌ها جهانگیری و صبور

12

چیستی وچگونگی آفند رسانه ای

جناب آقای شیربیگی

13

رسانه‌ها، ابزار آفندی در جنگ‌های نوین

جناب آقای کرمانی

14

نقش شبکه های اجتماعی در میزان مشارکت مردم در انتخابات ۱۴۰۰

جناب آقای خزایی

15

بررسی الزامات، امکان سنجی و راهکارهای آفند رسانه ای

جناب آقای ضیایی جباری

16

دستورکار مدیران رسانه‌ها در تشکیل اتاق فکر سیاست گذاری و تشکیل جبهه متحد علیه رسانه‌های مهاجم

سرکار خانم صالحی

17

استراتژی رسانه ای و تصویری داعش در به چالش کشیدن نظم بین الملل

سرکار خانم حسینی

18

جنگ اطلاعات در رسانه‌های اجتماعی : چشم‌انداز مدیربت برند(نام تجاری)

جناب آقای شاملو

19

بازخوانی اهداف و روش کنترل افکارعمومی آمریکا در ماجرای جنگ 12 روزه غزه

جناب آقای دل پسند

20

جنبه تاریک رسانه های اجتماعی در زیمبابوه: بازکردن بسته معمای قانونی

جناب آقای احمدی

21

سلاح سازی از رسانه های اجتماعی برای تولید خشونت

جناب آقای نجمه زعیم

22

نگاهی به برخی مصادیق جنگ رسانه ای بی بی سی فارسی در خصوص واکسن کووبرکت

جناب آقای خدام

23

آفند در رسانه های اجتماعی در امور عادی و جنگ

جناب آقای آقاجانی

24

بررسی راهبردی سایت فکت نامه و برنامه راستی آزمایی شبکه ایران اینترنشنال (باتاکید بر مناظره های انتخاباتی ریاست جمهوری ۱۴۰۰ ایران)

سرکار خانم حسنی

25

طراحی چارچوب سیاست‌های رسانه‌ای کشور در مقابله با جنگ نرم

جناب آقای رشیدی

26

ضرورت عملیات آفندی در رسانۀ ملی

جناب آقای صالحی بیک

27

بررسی تکنیکهای خبری رسانه های ماهواره ای فارسی زبان در مورد انتخابات ۱۴۰۰  و مواجهه با آن

جناب آقای قاسم نیا

28

راهبرد هجومی شبکه‌های اجتماعی علیه افسردگی در دوران قرنطینه

جناب آقای  حائری زاده

29

بررسی ابعاد تهدیدزایی برنامه اتاق خبر شبکه من و تو

جناب آقای رضیی

30

بررسی آفندهای رسانه ای

سرکار خانم آقا بابایی

31

عوامل موثر بر ایجاد رسانه های آفندی

جناب آقای  علوی

32

شناسایی الگوهای تاثیرگذاری رسانه های اجتماعی در انتخابات ۲۰۱۸ برزیل

سرکار خانم کرمی

33

ابزارهای قانونی برای حمایت از تهاجم رسانه‌ای

جناب آقایان صحرایی، بنی عامریان و فراهانی

34

مطالعه الگوی سبک زندگی زنان تهرانی با تاکید بر نقش رسانه های نوین ارتباطی

سرکار خانم تنهایی

35

روشهای اقناع مخاطبان و آسیب های درگاه های شرطبندی بر اقتصاد ایران

جناب آقای نصیری


نظر شما :